Potencjał Polski Wschodniej
Obszary wokół Lublina, Rzeszowa i Białegostoku nie należą jeszcze póki co do najpopularniejszych regionów magazynowych w kraju. Poza wyzwaniami związanymi z obecnym stanem infrastruktury drogowej, nadal brak jest na tych obszarach inwestycji, które przetarłyby szlaki i wzmocniłyby zaufanie do regionu, dając przykład za którym mogłyby podążać kolejne firmy. Jednego z najważniejszych impulsów dla rozwoju Polski Wschodniej dostarcza perspektywa rozbudowy i polepszenia infrastruktury transportowej. Do 2023 roku na tym obszarze powstać ma 420 km nowoczesnych torów kolejowych. Szansą dla rozwoju sektora logistycznego w regionie jest również projekt Nowego Jedwabnego Szlaku, drogi handlowej łączącej Azję z Europą. Dzięki możliwościom jakie stwarza terminal w Małaszewiczach Polska może być postrzegana przez Chiny jako handlowy węzeł transportowy i kluczowy partner w regionie. Warto wspomnieć także o międzynarodowym projekcie szlaku Via Carpatia, który ma prowadzić z Kłajpedy i Kowna na Litwie, przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce, do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji. Via Carpatia dotrze m.in. do rumuńskiego portu w Konstancy nad Morzem Czarnym oraz greckich Salonik nad Morzem Egejskim. Długość szlaku w Polsce wyniesie ok. 760 km, a w ramach niego sama trasa S19 na Podkarpaciu będzie miała długość ok. 170 km. W tym samym czasie co budowa Via Carpatia trwa realizacja inwestycji trasy Via Baltica, która przebiegnie drogą ekspresową S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej nową drogą ekspresową S61 przez Łomżę, Szczuczyn, Ełk i Suwałki do granicy w Budzisku. Polski fragment Via Baltica ma być gotowy w 2021 r.